Jul 11, 2008

Playful Ghost

Usually I went to sleep around 430am - 5am after Subuh prayer but now inda lagi. I managed to fall asleep at around 230am since yesterday sudah and that is because I ate /drank too much honey. Mesti kamu tanya kenapa honey, kan? Petua urang tua-tua, kalau inda dapat tidur, bawa makan atau minum madu sebelum tengah malam, and thats what i did. And it sure cure my insomnia disease.

Anyways, I'm gonna story you all about this Playful Ghost . It all started at 130am. I was watching this Bruneian Drama at RTB 2, Menyulam Kasih. I got nothing to watch jua since the Astro Split kad in my room doesn't work lagi after I changed it to the new Astro kad. Then macam i feel like peeing so ke jamban tah ku nie and do my stuff, suddenly I heard strange noise from the outside. Bercakap tah ku nie "jangan tah ku di kacau". Aku ignore saja with the strange noise. Washed my hand and then masuk ke bilik semula, continue watching Tv. I then felt sleepy, tutup tv and hi-fi. As usual my room is dark bila ku kan tidur, no single light berbuka except lampu-lampu damit dari hi-fi atu lah.

Dalam tidurku yang lena atu, I have no dream at all but aku di kejutkan with something interesting. Paluk bantal yang ku hug atu suddenly kena tarik. I thought i was still sleeping and maybe i was only dreaming but it was not, sempat jua ku bangun tu and mencari and ambil semula bantalku. Then ku cuba bawa tidur lagi and cover my face with another pillow. Halfway tidur, bantal yang di muka ku atu kena tarik lagi padahal my hand atu atas that pillow. I then realised something is inside my room. My heart started to beat faster, baca-baca tah ku nie. At some point aku kesejukan and trying to pull the duvet ani arah ku but it was like berat as if ada "urang menahan". When i managed to pull back my duvet, kena tarik lagi selimut ku ani. Then ku tarik balik, then that thing menarik balik lagi. I was really pissed and inda pulang ku jadi takut. Tarus ku cakapi that thing "Baie kali eh, kau ani kan menakutkan aku kah atau mengacau aku tidur, jangan tarik selimut ku wah" Then I just ignore what that thing buat. It took my duvet and I end up sleeping without the duvet.

I think this ghost ani nada kan di buatnya bah. Usually aku selalu tidur akhir and selalu saja terdengar bunyi aneh dari luar bilikku and sometimes terliat imbasan-imbasan putih but atu inda ku tau lah mana tau cahaya kan but aku selalu saja ignore with this stuff cos it is so common to me sudah and inda ku berapa lagi takut or melayan "ia" lagi, so maybe since aku tidur awal atu, iatah "ia" pissed off and inda puas hati kan mengacau aku lah tu.. hehehe.. silly ghost.

***************************************************

No comments: