Jan 10, 2008

Tahun Baru 1429 Hijrah


Today the 9th January 2008 bersamaan dengan 1 Muharram 1429 Hijrah, Seluruh Umat islam di Dunia ini termasuk di negara kitani ani jua, Negara Brunei Darussalam merayakan Sambutan Awal Muharram Tahun 1429 Hijrah.

Seperti tahun-tahun lepas, Sambutan Awal Tahun Hijrah akan disambut dengan mengadakan bacaan doa akhir tahun dan doa awal tahun di masjid-masjid, surau-surau dan balai-balai ibadat seluruh negara.

Tema Sambutan Hari-Hari Kebesaran Islam bagi tahun 1429 Hijrah ialah "Tunas Bangsa Berakhlak Al-Quran".

Too bad i didn't join the rest of the people ke masjid. Kan ikut but you know lah, i always prepared last minute kali in the end inda pulang jadi ke masjid. So I just baca doa' akhir tahun sendiri tadi before the Magrib prayer 3 times and then after solat Magrib, i baca doa' awal tahun hijrah 3 times from the book i got lah but its not the same like the one i saw and heard dalam Live TV tadi. Ada yang sama but inda panjang like the one in the TV.

Oh well I just hope that Allah will makbulkan my doa menjadi seorang yang beriman, bertaqwa dan beramal soleh dan memurahkan lagi rezeki ku dan keluargaku dan akan menjadikan saya seorang lelaki dan suami yang bertauladan dan beramal ibadat, Amin...

No comments: