Oct 1, 2008

Last Day Puasa

I am so glad that today inda jadi hari raya, dapat masih berpuasa lagi just for the last day, syukur Alhamdulillah. I just don't get it, kenapa ramai orang mengusut bila anak bulan inda nampak, ramai yang cakap "kenapa tah suruh orang tua liat anak bulan, mata durang rabun tu, mana kan nampak anak bulan". Kalau inda nampak, kenapa kan? Inda jua apa-apa tu kalau kitani puasa lagi sehari.. hehe bwoh ke jiwa aku ah.. LoL.

Anyways, i had the most horrifying dream last night, baru tah pernah ni ku mimpi ngeri time bulan Puasa, selalunya inda pernah. But maybe durang si kawan lepas kali sudah. Maybe aku mimpi atu pasal cerita ku kemarin atu but its not bout that thing yang live atas pokok ah, but ani different species. Just say this thing is makhluk hitam, macam orang minyak. They were pissed at me and banyak lagi tu, worse thing is durang datang dari jendela tabuk ku. Antah they were pointed at me and ntah apa kah lagi inda ku ingat. I was terrified and inda terkeluar suara, but then mummy come to the rescue. Di baginya aku tasbih and suruhnya aku ambat tasbih atu ke arah that orang itam, terus lari durang. Then terbangun ku sal aku receive msg from a friend mengucapkan selamat hari raya. Bila ku bangun atu terus ku ke jamban and meliat lagi tu eh ke tabuk ah and trying to ingatkan apa yang ku mimpikan, silahau.

Malam tadi sibuk berabis, inda lah berabis because aku awal udah membersih-bersihkan bilik tamu, so like tadi was arranging piring, tempat menyimpan kuih and preparing vege's and bahan-bahan untukku membuat lontong di pagi raya. Ani ku masih nunggu nasi himpit ku sejuk, baru ku dapat masukkan dalam esbok. Then keluar rumah meliat durang my bro and bro-in-law memasang lampu krismas sambil meliat neighbour-neighbour ku main bunga api. Macam this year kami inda beli bunga api pasalnya depan belakang kiri kanan jiran main bunga api, kami meliat secara percuma saja hehehe.. buang duit saja membeli bunga api..ekekeke

That's about it lah, kan tidur saya.. esuk lagi saya mempost.. bukan mampus eh.. ayte then.. later.. adiioossssss..

No comments: