Dec 30, 2009

DO NOT DISTURB

Baru saja aku masuk my office, alum lagi ku kan ampaikan barang-barangku, alum lagi ku kan berdoa' sebelum memulakan tugas, alum lagi laptopku buka, sudah tia my colleague ani masuk dalam my ofis kan bercerita pasal bola. Bukan sekali dua ni ia buat macam ani tapi kan selalu macam atu, it really pisses me off. He's older than me pulang, he is like 48 above years old, inda kan ku halau ia, biadap jua tu. Aku respect kan ia cos he taught me masa my first time kerja di sana. Tapi mun kan selalu ia masuk my office macam ia nada keraja kan di buatnya, aku yang kapisan kan concentrate membuat keraja ku. And masa atu lagi i need to finish my report, masuk tia ia cakap sal Liverfool tia apa, tanya aku bila main lagi liverfool nya ani. Gosh.. i am so pissed, kan membuat keraja ku jua tu, bukannya kan cakap sal bola. Buleh cakap sal bola tapi during rehat kah, apa kah.. jeeeezzz..!!!

The only way of how to get rid of him from my office is to act busy, ignore his present or yang pernah ku buat was talking on the phone with customer, tapi eksen-eksen. Macam atu tah saja caranya. I need some privacy di office atu, if i were to lock my door pun, inda jua dapat cos ngaleh jua ku tu kan buka pintu kalau peon kan ngantar surat or ngambil my paperwork dari my out tray box. Pernah sekali dua, I went to the meeting room and do my job di sana, when my boss looking for me and called me on my hp asking me why i wasnt in my room, i told him that i need to concentrate to do my work cos di atas atu bising and selalu kena kacau. Glad my boss faham wif my situation.


If only i can put the label "DO NOT DISTURB" sign outside my office atu, will they understand it or will they just ignore the label? I hope not cos its fcucking annoying if they came in my office just to talk about football. Seriously, its getting on my nerves, aku bah yang payah membuat kerja ku. We need to do something on this, but what?? tau lah orang kitani ani mana kan peduli, di tegur pun macam nada. Masuk telinga kiri, keluar telinga kanan.

So how are we gonna overcome to this kind of people yang buat inda tau saja? suggestion people..



No comments: